سئو چیست؟

تفکرات اشتباه در زمینه سئو:

۱- سایت باید به گوگل معرفی شود.

صرفاً با معرفی وب‌سایت به گوگل شما نمی‌توانید به بهبود وضعیت سئو امیدوار باشید زیرا گوگل به کیفیت محتوای وب‌سایت اهمیت می‌دهد.

۲- سئو دیگر کاربردی ندارد چون خود گوگل می‌فهمد.

این طرز فکر که خود گوگل سایت‌های مناسب را پیدا می‌کند و دیگر نیازی به بهینه‌سازی سئو نداریم یک اشتباه محض است، زیرا گوگل بر اساس دستورالعمل‌های سئو کار می‌کند و شما باید تمام دستورالعمل‌ها را انجام داده باشید.

۳- سئو کلاهبرداری است.

برخی با این تفکر که سئو وسیله‌ای جهت فریب موتورهای جستجو است، سئو را یک روش کلاهبرداری و فریب موتورهای جستجو می‌دانند. در صورتیکه موتورهای جستجو ازجمله گوگل همواره راهکارهایی جهت بهبود سئو ارائه می‌دهند.

۴- داشتن لینک زیاد بهتر از محتوای زیاد است.

داشتن لینک زیاد به‌تنهایی تأثیر زیادی بر روی سئو نخواهد داشت. بهتر است محتوای سایت یکتا و باارزش را به‌جای داشتن لینک‌های زیاد و بی‌ارزش در وب‌سایتتان جایگزین کنید.

۵- داشتن سایت امن (Https) اهمیتی در سئو ندارد.

گوگل دریکی از آخرین به‌روزرسانی هایش اعلام کرد که به وب‌سایت‌هایی که از پروتکل امن استفاده می‌کنند امتیاز بیشتری نسبت به سایر وب‌سایت‌ها می‌دهد.

۶- داشتن متا دسکریپشن بیشترین تأثیر را بر روی سئو دارد.

متا دسکریپشن بر روی سئو وب‌سایت شما تأثیرگذار است ولی به‌تنهایی نمی‌تواند به شما کمکی بکند. در کنار داشتن متادسکریپشن باید موارد دیگر سئو نیز رعایت شوند.

۷- برای بهبود وضعیت سئو باید برنامه‌نویس حرفه‌ای باشیم.

دستورالعمل‌های مربوط به سئو درمحیط اینترنت به فراوانی وجود دارد و اکثر این دستورالعمل‌ها را بدون نیاز به داشتن تخصص درزمینه برنامه‌نویسی، خود شما می‌توانید به‌راحتی و با در نظر گرفتن این دستورالعمل‌ها، به بهبود وضعیت سئو وب‌سایتتان کمک کنید.

۸- سئو فقط بهبود کلیدواژه‌های سایت است.

کلیدواژه‌ها تاثیر زیادی بر روی سئوی وب سایت دارند اما بازهم به‌تنهایی قادر به بهبود کیفیت سئو وب‌سایت نیستند.

۹- صفحه اصلی باید محتوای بسیار زیادی داشته باشد.

این طرز فکر که صفحه اصلی سایت باید محتوای بسیار زیادی داشته باشد یک اشتباه محض است. زیرا ربات‌های موتورهای جستجو مطالب تمامی صفحات وب سایت را بررسی می‌کنند.

۱۰- هر چه تعداد صفحات بیشتر باشد، سئو بهتری خواهیم داشت.

تعداد صفحات وب‌سایت تأثیری بر روی سئو ندارد بلکه میزان و کیفیت محتوای سایت هست که تأثیر زیادی بر روی سئو دارد.

۱۱- سئو و الکسا رابطه مستقیم باهم دارند.

الکسا یک سرویس آمارگیری مستقل است که تنها به شمارش و رتبه‌بندی سایت‌ها ازنظر بازدید می‌پردازد.

۱۲- دامنه‌های بین‌المللی رتبه بهتری در گوگل دارند.

این طرز فکر که دامنه‌های بین‌المللی مثل com بر روی سئو تأثیر می‌گذارد یکی دیگر از اشتباهات رایج درزمینه سئو است. شما با دامنه‌های داخلی مانند ir می‌توانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

۱۳- خرید بک لینک به سئو کمک می‌کند.

داشتن لینک یکی دیگر از روش‌های بهبود سئو است اما داشتن لینک از سایت‌های بی‌کیفیت می‌تواند باعث افت وضعیت سئوی وب‌سایت شما شود. پس در استفاده از لینک ب سیر دقت کنید که اولاً لینک از یک وب‌سایت باکیفیت و دوما از یک وب‌سایت مرتبط با موضوع وب‌سایت شما گرفته‌شده باشد.

۱۴- انجام سئو تضمینی توسط افراد و شرکت‌ها

سئو کلاه‌برداری نیست ولی اگر شخص یا شرکتی به شما بگوید که به‌صورت تضمینی برای شما سئو انجام می‌دهد و شمارا به رتبه اول جستجوهای گوگل می‌برد، یک کلاه‌بردار است.

۱۵- CMS ها سئوی خوب یا بدی دارند.

سی‌ام اس ها با استفاده از افزونه‌ها و کدها می‌توانند تغییرات مربوط به سئو را انجام دهند. این که بگوییم یک سی‌ام اس ازنظر سئو ضعیف و دیگری قوی است، یک اشتباه است.

۱۶- گوگل مخالف سئو است.

گوگل و سایر موتورهای جستجو همواره روش‌هایی جهت بهبود وضعیت سئو وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهند. همین دلیل کافی است که بدانیم گوگل و سایر موتورهای جستجو نه تنها مشکلی با سئو ندارند بلکه از آن حمایت می‌کنند.

۱۷- گوگل از آمار آنالیتیکس علیه شما استفاده می‌کند.

گوگل آنالیتیکس یک سرویس بسیار مفید است که گوگل آن را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است تا به‌وسیله آن کاربران بتوانید آمارهای مربوط به بازدید وب‌سایت خود را بررسی کنند. گوگل نه تنها از طریق این سرویس از شما جاسوسی نمی‌کند بلکه به شما در تحلیل و رفع معایب و بهبود وضعیت سئو وب‌سایتتان کمک می‌کند.

۱۸- آدرس صفحه باید با Html تمام شود.

صفحات وب‌سایت شما بر اساس نوع ساختار می‌تواند با هر پسوندی به اتمام برسد و لزوماً نباید با پسوند اچ تی‌ام آل خاتمه یابد.

۱۹- یک بار انجام سئو کافی است.

بزرگ‌ترین اشتباه صاحبان وب‌سایت‌ها این است که فکر می‌کنند با یک بار انجام دستورالعمل‌های سئو کار آن‌ها تمام‌شده و باید در نتایج اولیه جستجو قرار بگیرند. با توجه به این‌که موتورهای جستجو به‌صورت پیاپی در حال تغییر الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌های سئو هستند، شما هم باید به‌صورت مداوم وضعیت سئو سایت خود را چک نمایید و با توجه تغییرات جدید، به‌روزرسانی نمایید.

۲۰- کلیدواژه خاصی را می‌خواهم در رتبه اول نتایج جستجو داشته باشم.

این‌که شما بخواهید با یک کلیدواژه خاص مثل گوشی آیفون، در رتبه اول نتایج جستجو قرار بگیرید، تقریباً غیرممکن است. زیرا این‌گونه کلیدواژه‌ها توسط سایت‌های متعدد با موضوعات فراوان بهینه‌سازی می‌شوند. بهتر است به‌جای اینکه شما وقتتان را بر روی چنین کلمه کلیدی صرف نمایید، بر روی کلیدواژه دو یا سه حرفی که احتمال می‌دهید بیشترین جستجو را داشته باشند، کارکنید.

منبع: سایت چکاپ

به بالای صفحه بردن