نحوه هک کردن رمز WiFi افراد؟

ممکن است وقتی لپ تاپ خود را روشن می‌کنید و شبکه‌های وای فای را جستجو می‌کنید، لپ تاپ شما چندین شبکه وای فای پیدا کند؛ اما متوجه می‌شوید که همه آن‌ها دارای رمز عبور هستند و با خود می‌گویید ای کاش تمام رمزهای عبور این شبکه‌ها را می‌دانستم. در این مطلب قصد داریم روش هک کردن رمزهای عبور شبکه‌های وای فای را بیان کنیم.

صدای میانه به نقل از کلیک – ممکن است رمز عبور خود را فراموش کرده باشید و یا همسایه اجازه ندهد از اینترنت وای فای او استفاده کنید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به کافی شاب بروید و یک فنجان قهوه بخرید تا هم از قهوه خود لذت ببرید و هم از اینترنت رایگان استفاده کنید. می‌توانید اپلیکیشن‌هایی مانند WiFi-Map را بر روی گوشی خود نصب کنید و با این کار به لیستی دست پیدا کنید که دربردارنده بیش از دو میلیون hotspots (مسیر هدایت و دسترسی به وای فای است) با وای فای رایگان است. این برنامه شامل تعداد بسیاری از رمزهای عبور شبکه‌های وای فای قفل شده است که توسط ۷ میلیون کاربر این اپلیکیشن به دست آمده است.

اما راه‌های دیگری برای دستیابی به رمز عبور شبکه‌های وای فای نیز وجود دارد که نیازمند صبر و حوصله بسیار زیاد است؛ بنا براین همان راه حل رفتن به کافی شاپ، هنوز می‌تواند راه حل خوبی باشد.

ریست کردن مودم

قبل از انجام این کار ببینید آیا می‌توانید وارد تنظیمات مودم شوید یا نه. با ورود به تنظیمات مودم به راحتی می‌توانید رمز عبور وای فای خود را تغییر دهید.

مشکل زمانی پیش می‌آید که رمز عبور مودم را ندانید. تنها راه حل برای برطرف این مشکل ریست کردن مودم است که البته شرط آن دسترسی فیزیکی به مودم است.

تقریبا در تمام مودم‌ها یک دکمه برای ریست تعبیه شده است، شما باید به وسیله یک شی نوک تیز مانند خودکار یا گیره کاغذ به مدت ۱۰ ثانیه آن را نگه دارید، سپس تمام تنظیمات مودم ریست می‌شود و به حالت کارخانه باز می‌گردد.

\"۱\"

در صورتی که مودم را از ISP (شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی) خود خریده‌اید، ممکن است رمز عبور مودم و شبکه وای فای روی آن چاپ شده باشد، بنا براین در این صورت نیازی به ریست کردن مودم نیست.

پس از ریست مودم باید یک رمزعبور و نام کاربری جدید برای مودم خود ایجاد کنید. یک کار را می‌توانید با استفاده از مرورگر هر کامپیوتری که با کابل اترنت به مودم متصل شده است، انجام دهید زیرا پس از ریست شدن مودم، امکان برقراری ارتباط بی سیم وجود ندارد.

اولین کار وارد کردن آی پی آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ یا ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱ یا آی پی آدرس‌های دیگر است. پس از وارد کردن آی پی آدرس، صفحه‌ای باز می‌شود که باید نام کاربری و رمز عبور مودم را در آن وارد کنید. برای اطلاع از نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض مودم یا باید به راهنمای مودم خود مراجعه کنید که ممکن است آن را گم کرده باشید و یادور انداخته باشید و یا می‌توانید به سایت outerPasswords.com مراجعه کنید. در این سایت نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض تمام مودم‌ها وجود دارد.

\"۲\"

برای اطلاع از نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض مودم خود، باید شماره سریال آن را بدانید. شماره سریال‌ مودم‌ها معمولا در پشت یا زیر آن‌ها درج شده است. شما با بررسی اطلاعات این سایت متوجه می‌شوید که معمولا نام کاربری پیش‌فرض اکثر مودم‌ها admin و رمز عبور آن‌ها password است. بسیاری از افراد نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض مودم خود را تغییر نمی‌دهند؛ بنا براین قبل از ریست کردن مودم این راه را هم می‌توانید امتحان کنید (بهتر است رمز عبور پیش‌فرض مودم خود را تغییر دهید).

هنگامی که وارد تنظیمات مودم خود شدید، باید به بخش interface مودم رفته و سپس وارد تنظیمات وای فای شوید و شبکه بی سیم را فعال کنید و در نهایت یک رمز عبور خوب وارد کنید که یادآوری آن هم آسان باشد.

دستیابی به رمز عبور

قطعا شما در این مطلب به دنبال روش ریست کردن مودم نیستید، بلکه می‌خواهید نحوه هک کردن رمز عبور را بدانید.

اگر عبارت “هک کردن رمز عبور وای فای” یا عبارات مشابه دیگری را در اینترنت جستجو کنید، با تعداد انبوهی از لینک‌ها مواجه می‌شوید که اکثر آن‌ها ابزارهای تبلیغاتی، ربات‌های مختلف و یا لینک‌هایی با هدف کلاهبرداری هستند که در اکثر سایت‌ها دیده می‌شوند و دانلود آن‌ها می‌تواند کامپیوتر شما را در معرض خطرات بسیار زیادی قرار دهد. در صورتی که این فایل‌ها را دانلود کنید، ممکن است نرم افزار ضد ویروس کامپیوتر شما اجازه ندهد این ابزارها را امتحان کنید و همه آن‌ها را پاک کند.

روش دیگری که برای انجام این کار وجود دارد، ایجاد یک سیستم برای انجام چنین کارهایی است. ممکن است بوت دوگانه در یک سیستم عامل مجزا بتواند کاری را انجام دهد که به اصطلاح “تست نفوذ پذیری” نامیده می‌شود (روشی است که برای تخمین امنیت یک کامپیوتر (معمولا سرور) یا یک شبکه انجام می‌شود و معمولا با شبیه سازی حمله یک هکر صورت می‌گیرد). شما با این روش که از لحاظ امنیتی منع شده است، می‌توانید یک شبکه را برای دسترسی به تمام مسیرهای ممکن، مورد بررسی و آزمایش قرار دهید. Kali Linux یک توزیع لینوکس است (سیستم عاملی بر پایه هسته لینوکس) که با چنین هدفی ایجاد شده است. شما می‌توانید Kali Linux را با استفاده از سی دی آن یا یک فلش مموری، بدون نیاز به نصب آن روی هارد، راه اندازی کنید. گزینه دیگری که برای این کار وجود دارد، BackTrack Linux است. این سیستم عامل نیز توسط توسعه‌دهندگان لینوکس ایجاد شده است؛ اما Kali نسخه نهایی و بازنگری شده است. هر دو سیستم عامل رایگان هستند و ابزارهایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که کاربر به وسیله آن‌ها می‌تواند به شبکه وای فای نفوذ پیدا کند.

\"۳\"

اگر نمی‌خواهید یک سیستم عامل  کامل را نصب کنید، می‌توانید از دو روش موثر دیگر برای هک کردن رمز عبور وای فای استفاده کنید.

Aircrack ابزاری است که چند سال پیش ایجاد شده است و تاریخ ایجاد آن به زمانی باز می‌گردد که امنیت وای فای مبتنی بر Wired Equivalent Privacy یا WEB (محرمانگی معادل سیمی) بود. این الگوریتم امنیتی حتی در زمان خود هم ضعیف بود و از روش‌های امنیتی آن زمان نیز بهره‌مند نبود. در سال ۲۰۰۴ الگوریتم امنیتی جدید Wi-Fi Protected Access یا WPA (دسترسی محافظت شده به وای فای) جایگزین این الگوریتم امنیتی شد.

جدیدترین ابزار Aircrack-ng 1.2 نام دارد که دربردارنده مجموعه‌ای از ابزار برای بررسی شبکه‌های وای فای است. هر مدیر شبکه‌ای باید این ابزار را در اختیار داشته باشد. Aircrack-ng 1.2 برای نفوذ به الگوریتم‌های امنیتی WEP وWPA-PSK مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Aircrack-ng با مستند سازی کامل عرضه شد. اما به تنهایی نمی‌تواند برای هک مورد استفاده قرار گیرد و برای انجام یک کار، کارت شبکه وای فای مناسب نیز مورد نیاز است. آشنایی کامل با محیط خط فرمان (ایجاد فرمان در قسمت CMD) و داشتن حوصله و صبر فراوان، از دیگر موارد لازم برای هک کردن رمز عبور وای فای است. کارت شبکه وای فای مناسب و Aircrack برای رمز گشایی رمز عبور شبکه وای فای مورد نظر شما، نیازمند جمع آوری اطلاعات بسیار زیادی هستند؛ اما جمع آوری این میزان اطلاعات می‌تواند در مدت کمی صورت گیرد. اگر به دنبال رابط گرافیکی خوب هستید، KisMAC-ng (ابزاری برای یافتن شبکه‌های بی سیم در سیستم عامل مک) گزینه خوبی است. با وجود اینکه KisMAC-ng با استفاده از کارت شبکه مناسب می‌تواند به رمز عبور دست پیدا کند، اما بیشتر به عنوان ابزاری برای یافتن شبکه‌های وای فای مورد استفاده قرار می‌گیرد که این روزها زیاد مورد نیاز نیست؛ زیرا تبلت‌ها و گوشی‌ها؛ شبکه‌های وای فای زیادی را در اطراف پیدا می‌کنند. Wi-Fi Crack نیز یکی از ابزارهای هک رمز عبور در سیستم عامل مک است. برای نصب و استفاده از این ابزار و همچنین Aircrack-ng بر روی سیستم عامل مک، باید از MacPorts  که ابزاری برای نصب نرم افزارهای ایجاد فرمان در سیستم عامل مک است، استفاده کنید.

\"۴\"

هک کردن و نفوذ به رمزهای عبور WPA/WPA2 امروزه یک ترفند جذاب محسوب می‌شود. Reaver یکی از ابزارهایی است که به روز به نظر می‌رسد (بخشی از توزیع لینوکس BackTrack Linux است). شما برای کار کردن با این توزیع لینوکس باید با مبانی ایجاد فرمان آشنایی کامل داشته باشید و در غیر این صورت می‌توانید Reaver Pro را که سخت افزاری برای سیستم عامل مک و ویندوز است، با قیمت ۶۵ دلار خریداری کنید. شما می‌توانید پس از ۱۰ الی ۱۲ ساعت کار کردن با این توزیع لینکوس به رمز عبور شبکه وای فای مورد نظر خود دست یابید؛ اما شبکه‌ای که در حال هک کردن آن هستید، باید دارای سیگنال قوی باشد و حالت امنیتی WPS نیز در آن فعال باشد. WPS یک ویژگی امنیتی است که شما می‌توانید با زدن یک دکمه روی یک مودم و سپس زدن همین دکمه روی مودم دیگری، آن‌ها را به صورت بی سیم متصل کنید؛ این اتصال دارای امنیت کامل و رمزگزاری شده است. این ویژگی می‌تواند به مسیرهای Reaver نیز نفوذ پیدا کند. با این روش معمولا می‌توانید ظرف ۲۴ ساعت به رمز عبور شبکه وای فای مورد نظر دست پیدا کنید.

گاهی اوقات حتی اگر ویژگی WPS را غیر فعال کنید، کاملا غیر فعال نمی‌شود. اما اگر نگران هک شدن مودم خود هستید، یا این ویژگی را غیر فعال کنید یا مودمی بخرید که از این ویژگی پشتیبانی نکند.

به بالای صفحه بردن