آزادسازی قیمت‌ها چگونه منجر به ورشکستگی هتل‌ها می‌شود؟

تجربه در ایران ثابت کرده که آزادسازی نرخ منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود و با توجه به اینکه مردم در حال حاضر تمایل به کاهش هزینه‌ها دارند می‌توان گفت آزادسازی قیمت هتل‌ها در شرایط فعلی منجر می‌شود به رونق \”خانه‌مسافر\”.

به گزارش پایگاه خبری پارسینه، مهرماه سال جاری بود که \”مسعود سلطانی‌فر\” رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خلال صحبت‌های خود در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری از آزادسازی نرخ هتل‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

\”سلطانی‌فر\” در رابطه با موضوع نرخ‌گذاری هتل‌ها اظهار داشت: مقدمات آزادسازی نرخ فراهم شده و به زودی شاهد رقابتی شدن قیمت‌ها در هتل‌های ایران خواهیم بود.

از سوی دیگر یکی از موضوعاتی که مدیران و دست‌اندرکاران صنعت هتلداری همواره از آن به عنوان چالش و مشکل اصلی این حوزه نام می‌برند، بحث \”خانه‌مسافر\” است و موضوعی که بیش از پیش این اتفاق را برای هتلداران تلخ‌تر می‌کند، خدماتی است که این خانه‌ها را به شکل سریع‌تری در اختیار مسافر قرار می‌دهد.

در حال حاضر به دلیل کمبود هتل‌های ۱ و ۵ ستاره در کشور، معضل افزایش خانه‌های مسافر پر رنگ‌تر جلوه می‌کند؛ از طرفی آزادسازی تعرفه هتلداری نیز موضوعی است که شاید مردم و مسافران را به سمت خانه‌های مسافر سوق دهد.

تجربه در ایران ثابت کرده است که آزادسازی نرخ‌ها به معنای افزایش قیمت‌ها خواهد بود. با توجه به اینکه درآمد سالیانه مردم افزایش چشمگیری پیدا نکرده است، آنها به کاهش هزینه‌ها تمایل دارند و به دنبال آن هستند که از امکانات گردشگری با قیمتی متناسب و امکاناتی مناسب برخوردار شوند.

بنابراین با وجود اتفاقات پیش آمده، انگیزه برای کشش به سمت ساخت هتل روز به روز کاهش می‌یابد. این موضوع علاوه بر اینکه برخی را از ساخت هتل‌های خود منصرف می‎‌کند بسیاری دیگر را ادامه فعالیت در این حرفه منصرف می‌کند.

 

منبع: پایگاه خبری هتل‌جار

 

به بالای صفحه بردن