زیباترین شهرهای جهان

زیباترین شهرهای جهان

پراگ پایتخت جمهوری چک در قسمت شمال غرب این کشور واقع شده  است.

ساختمان‌های قدیمی, کوچه‌ها و خیابان‌های تماشایی,کافه‌های دنج و قدیمی، مسیرهای سنگ‌فرش‌شده، خانه‌های خوش‌رنگ‌ولعاب همگی معرف شهر پراگ هستند.

پل چارلز، کلیسای ویتوس مقدس، خانه رقصان، قلعه پراگ و… از جاذبه‌های تماشایی این شهر می باشند.

شفشاون یکی دیگر از شهرهای زیبای جهان,در آفریقای شمالی و در رشته‌کوه‌های کشور مراکش واقع شده است.

مراکش در همسایگی دریای اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه قرار دارد.

رنگ آبی اقیانوس به ساختمان‌ها و تمام درهای شهر شفشاون به ارث رسیده و کوچه‌های این شهر با موجی از رنگ آبی زیبا شده است.

پاریس پایتخت کشور فرانسه,یکی از بزرگ‌ترین شهرهای اقتصادی اروپا محسوب می‌شود. آنچه پاریس را به شهر افسانه‌ای اروپا تبدیل کرده است، روح زنده هنر، مد و فرهنگ است. سازه‌ها و بناهای تاریخی و نام‌دار نیز یکی از دلایل زیبایی این شهر  ایفل است که طراحی منحصربه‌فردی در جهان دارد.

خیابان شانزلیزه از نمادهای صنعت مد در پاریس است.

این خیابان یکی از زیباترین مناطق پاریس با ردیف درختان خوش‌قدوقامت است و فرانسوی‌ها و بسیاری از توریست‌ها آن را زیباترین خیابان جهان می‌دانند. کافه و رستوران‌های متعدد، مهم‌ترین مراکز خرید پوشاک و جواهرات و… را در این خیابان می‌توان یافت. «میدان کنکورد» و «طاق نصرت تریومف» ابتدا و انتهای این خیابان هستند.

دوبلین پایتخت جمهوری ایرلند و یکی از زیباترین شهرهای جهان است.

از جذابیت‌های دوبلین، گذر رود لیفی از میان آن است که زیبایی این شهر را دوچندان کرده است.

دوبلین با شب‌های روشنش هویت پیدا می‌کند و بسیاری از مراکز تفریحی، شب‌های شهر را زنده نگه داشته‌اند.

قلعه دوبلین، کلیسای جامع سنت پاتریک، موزه کوچک دوبلین، گالری ملی ایرلند، موزه کیلمینام جیل یا همان زندان سابق شهر، موزه ملی ایرلند و… از جمله جاذبه‌های تاریخی و هنری دوبلین هستند.

آمستردام پایخت هلند، کشور گل‌ها، یکی از این زیباترین شهرهای جهان است و وصف زیبایی این شهر با قدم زدن در خیابان‌های پر رنگ‌ولعاب و تماشای معابر پر از گل آن امکان‌پذیر است.

دوچرخه‌سواری یکی از عادت‌ها و فرهنگ زیبای این شهر است.

این شهر با کانال‌های آبی در صنعت گردشگری معروف شده و قایق‌سواری در کانال‌ها یکی از جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود.

آمستردام علاوه بر زیبایی‌های معماری و جاذبه‌های طبیعی، برای علاقمندان به موزه‌ها و گالری‌های هنری نیز بسیار قابل توجه خواهد بود و در این موزه آثار هنرمندان به‌نام دنیا همچون ونگوگ به نمایش گذاشته شده است.

بارسلون اسپانیا کلکسیونی از زیباترین و خلاقانه‌ترین طراحی‌های معماری است. بیشتر این آثار معماری حاصل ذوق و سلیقه گائودی است که در قرون نوزدهم و بیستم زندگی می‌کرده است.

آثاری همچون پارک گوئل، ساختمان کازا میلا، بنای کازا باتیو، کلیسای ساگرادا فامیلیا و خانه مسکونی کازا ویسنس از نمونه طراحی‌های خاص و جالب توجه گائودی در شهر زیبای بارسلون است.

بارسلون مجموعه‌ای از زیباترین کلیساها است و ساگرادا فامیلیا یکی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین بناهای بارسلون است که به دست گائودی طراحی شده است.

سئول یکی از کلان‌شهرهای مدرن دنیا است و باوجود ساختمان‌های بلندقامت و به‌روز، بناهای تاریخی نیز در آن زیبایی خود را به رخ می‌کشند.

معابد جادویی، موزه‌های بسیار و کاخ‌های تاریخی تماشایی از زمان امپراتوری‌های گذشته، در سئول امروز برای بازدید وجود دارند.

رود هان یکی از اصلی‌ترین دلایل زیبایی طبیعت این شهر است.

رود هان همراه با کوه‌‌هایی که سئول را در آغوش گرفته‌اند، این شهر را به یکی از خوش‌منظره‌ترین مناطق کره جنوبی تبدیل کرده‌اند.

توکیو نگین خوش‌رنگ ژاپن است و به‌عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود و در عین حال از زیباترین شهرهای جهان و قاره آسیا محسوب می‌شود.

توکیو شهر شکوفه‌های گیلاس یا همان ساکورا است که به وقت بهار، گوشه‌وکنار شهر را به رنگ صورتی در می‌آورد.

ژاپن معابد بسیاری دارد که فرهنگ غنی این کشور را به گردشگران بازگو می‌کند و معبد سنسوجی یکی از معروف‌ترین آنها است که در پایتخت این کشور جا خوش کرده‌اند.

کاخ امپراتوری توکیو، پارک خوش‌رنگ شینجوکو گیوئن، پارک ساحلی اودابیا، انواع موزه‌های دیدنی، مراکز خرید مدرن، فستیوال‌های مختلف و… از جاذبه‌های گردشگری توکیو هستند.

سن پترزبورگ یکی از شهرهای بزرگ روسیه است. این شهر خوش‌رنگ‌ولعاب به دستوریپتر کبیر، یکی از تزارهای روسیه تاسیس شده و هنوز هم یکی از زیباترین شهرهای جهان محسوب می‌شود.

سن پترزبورگ از نظر موقعیت جغرافیایی نیز بسیار جذاب است و این شهر در حاشیه رود نوا که در شمال غرب روسیه جریان دارد، واقع شده است.

از دیگر جذابیت‌های جغرافیایی این شهر که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است، پدیده‌ای تابستانی است که به شب‌های روشن در سن پترزبورگ مشهور شده است. این شهر که در نقطه شمالی کره زمین واقع شده، با شروع تابستان و طولانی شدن روز، تاریکی مطلق شب را به خود نمی‌بیند و در تمام مدت شب، آسمان حالت گرگ‌ومیش دارد.

کلیسای سنت ایزاک، قلعه پیتر و پاول، کلبه پتر کبیر، کاخ کاترین، کاخ کنستانتینوفکسی، خانه موزه داستایوفسکی و… از دیگر جاذبه‌های این شهر است.

اصفهان که از گذشته به نصف جهان مشهور بوده است، پر از جاذبه‌های تاریخی است که در هر کدام هنر معماری و ذوق و سلیقه ایرانیان در آن موج می‌زند.

اصفهان به‌عنوان میراث تاریخی یونسکو به ثبت رسیده  و هوش، خلاقیت و هنر را در تمام بناهای تاریخی آن می‌توان دید.

منار جنبان، کاخ چهل ستون، پل خواجو، سی‌وسه پل، عالی قاپو و… از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند.

در اصفهان بسیاری از مساجد قدیمی از دید معماری ایرانی و اسلامی، شاهکار محسوب می‌شوند.

به بالای صفحه بردن