ساخت هتل های اروپایی در شهرهای ایران

«در شرایط جدید ارتباط خارجی کشورمان ایران، شرکت‌های هتل‌سازی زیادی از اروپا در تلاش هستند سریع‌تر از شرکتهای آمریکایی، وارد بازار گردشگری ایران شده و به ساخت و ساز بپردازند.» یک پایگاه معتبر اقتصادی در گزارشی نوشت: با برداشته شدن تحریم‌های مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران، بسیاری از هتل سازان بین‌المللی مشتاق به حضور در بازار گردشگری ۸۰ میلیون نفری ایران هستند، اما در این میان کمپانی‌های آمریکایی با بلاتکلیفی قانونی روبرو هستند». با الی گشت همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانیم.

هتل های اروپایی در ایران:

نمایندگان یک شرکت هتل‌ساز آمریکایی به نام هیلتون که به سرعت در حال رشد و ترقی است و همچنین گروه هتل‌سازی «Marriott» و «Choice» از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده و اعلام نموده اند که در حال مطالعه‌ ابعاد مختلف حضور در ایران هستند. «الکس کایراکیدیس»، مدیر گروه هتل‌سازی «Marriott» در منطقه خاورمیانه و آفریقا در این‌باره عنوان کرد: «ما به دقت مشغول بررسی شرایط تحریم‌های آمریکا و تغییرات ایجاد شده در این تحریم‌ها هستیم و فرصت های بوجود آمده ناشی از این تغییرات را ارزیابی می نماییم.».
در این میان کمپانی‌های هتل‌ سازی دیگر هم وقت را تلف نمی کنند. گروه هتل های روتانا (ابوظبی)، «آکور» (فرانسه)، «ملیا» (اسپانیا) و همچنین گروه هتل ‌سازی «اشتاینگن برگر» (آلمان)در تلاش برای ورود به بازار گردشگری رو به رشد ایران هستند.
«گای هاچینسون»، رئیس گروه هتل‌های «روتانا» اظهار کرد: «همه در انتظار به ثمر رسیدن تغییرات بین‌المللی هستند و ما با سرعت تمام به سمت جلو حرکت می کنیم.» گروه هتل‌های «روتانا» که در بسیاری از شهرهای منطقه خاورمیانه به چشم می خورد، در حال ساخت چهار هتل در ایران می باشد که اولینِ آن که یک هتل ۵ ستاره با ۳۶۲ اتاق در شهر مشهد است. افتتاح این هتل در سال آینده تخمین زده شده است.
رئیس این شرکت هتل‌سازی گفت: «در ساخت هتل در ایران باید از تجربیاتی که در شهرهای مکه و کربلا به دست آوردیم استفاده نماییم، چرا که در آن دور شهر کار با چالش‌های خاصی همراه بود. اگر با کمپانی‌های آمریکایی در این‌باره صحبت کنید، آن‌ها قطعا درک مشابهی از بازارهای دست نخورده این چنینی و چالشهای موجود در کار در آن ها ندارند.» هتل های «اشتاینگن برگر» فرانکفورت نیز اخیرا با ارسال نامه‌ای نسبت به احداث ۱۰ هتل در ایران ابراز تمایل کرده و گروه هتل‌سازی اسپانیایی «Melia» نیز در حال حاضر مشغول ساخت یک هتل ۵ ستاره در سواحل دریای خزر می باشد.
انگیزه این شرکت ها برای ورود به بازار ایران، چشم‌انداز جذب ۲۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۵ میلادی در ایران می باشد. در این گزارش آمده است: از زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹، بخش هتل‌داری ایران در غیاب مشارکت ختی بین‌المللی، یک صنعت داخلی به شمار آمده و بسیاری از بازدیدکنندگان خارجی از ایران از نبود هتل‌های طراز اول ناخشنود هستند. برخی هتل‌هایی که در تهران چهار یا پنج ستاره معرفی می‌شوند، براساس استانداردهای بین‌المللی رتبه بندی نشده اند. «کریستوف لندس»، رئیس هتل‌های «آکور» در ایران معتقد است که در ایران به سبب نبود هتل از لحاظ کمّی و کیفی، ظرفیت فوق‌العاده‌ای در این زمینه وجود دارد. گروه هتل‌های «آکور» که دفتر مرکزی آن در پاریس است، سال گذشته در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) دو هتل تحت برندهای «Ibis» و «Novotel» افتتاح نمود و در ۱۰ پروژه دیگر در تهران و مشهد نیز مشغول به کار می باشد. هزینه اقامت هر شب در دو شعبه هتل «آکور» در ایران بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ دلار می باشد رئیس این گروه هتل سازی می گوید: ورود زودهنگام به بازار گردشگری ایران علاوه‌بر داشتن برخی مزیت‌ها، با چالش هایی نیز همراه است و هموار کردن مسیر برای سایر شرکت‌های خارجی بسیار دشوار است. ما زمان زیادی را صرف توضیح چگونگی عملکرد توسعه گردشگری کردیم.
«گای هاچینسون»، رئیس شرکت هتلسازی «روتانا» نیز معتقد است شرایط کنونی در ایران شبیه به چین پیش از تبدیل به یک قدرت بزرگ اقتصادی است. اندکی زمان می‌برد تا همه درها باز شود و حرکت آغاز شود، اما زمانی که آغاز شود حرکت سریعی خواهد داشت.


مواردی که هتل ‌ها به شما نمی‌ گویند:

هنگامی‌ که در تخت هتل خود هستید نفس ‌های عمیق بکشید. به همین دلیل نیز کشیدن چند نفس عمیق قبل از رفتن به تخت خواب می ‌تواند به آرام شدن شما و باز کردن گرفتگی عضلات کمک کند.

در گزارش دادن سروصدا تردید نداشته باشید. دیوارهای هتل ‌ها معمولا به ‌شدت نازک هستند و همسایه دیوار به‌ دیوار اتاق شما ممکن است متوجه نشود که مکالمه ‌های او کاملا به‌صورت واضح در اتاق شما شنیده می‌ شوند. در برخی از موارد تنها کافی است تا چند ضربه به دیوار بزنید تا افراد اتاق کناری متوجه شده و ساکت شوند. اگر انجام چنین کاری برای شما راحت نیست، تنها کافی است تا با پذیرش هتل تماس بگیرید. آن ‌ها به ‌سرعت با مهمانان مزاحم تماس برقرار کرده و یا این‌که کارمندان امنیتی خود را به اتاق آن ‌ها فرستاده و به این افراد هشدار خواهند داد. به یاد داشته باشید که صداهای بیش ‌از اندازه و یا هشدارهای مکرر می ‌توانند موجب شوند که مسئولان هتل، افراد مسئول ایجاد صدا را از هتل بیرون کنند.

درخواست تغییر اتاق کنید. تمامی هتل‌ ها در صورت وجود صداهای غیرقابل کنترلی مانند ماشین یخ ‌ساز، ترافیک و یا آسانسورها باید گزینه‌ ای برای تغییر اتاق به یک محل آرام‌ تر را به مسافران خود ارائه کنند. مسلما جمع‌کردن مجدد وسایل شخصی و رفتن به یک اتاق دیگر در نیمه ‌شب برای شما چندان راحت و بی ‌دردسر نخواهد بود و حتی ممکن است که تمام اتاق‌ های هتل پر باشند. به همین دلیل نیز اگر قرار است چند شب در هتل بمانید، بهتر است این کار را صبح روز بعد انجام بدهید.

اگر خوابتان نمی ‌برد، از تخت بیرون بیایید. این قانون برای همه‌ جا صدق می‌ کند، چه خانه و چه هتل. اگر خوابتان نمی ‌برد، بهتر است به‌ جای غلت زدن در رخت خواب، از جای خود بلند شده و در نوری ملایم به مطالعه یک مجله یا چیزی که ذهن شما را درگیر نمی‌ کند بپردازید و این کار را تا زمانی که حس کنید دوباره آماده خوابیدن شده‌ اید، ادامه بدهید.

منبع: الی گشت

به بالای صفحه بردن