نکات حرفه ای در رسپشن
۱ – برخورداری از صبر و شکیبایی و سیاست کامل ،
۲ – برخورداری از سلامت جسمی و بهداشت شخصی،
۳ – لبخند شیرین و طبیعی و بسیار جذاب ،
۴ – به اهمیت کار واقف باشد و بداند که اگر اشتباه فردی داشته باشد،به حساب کل هتل است.
۵ – انتقال اطلاعات در زمان تحویل و تحول شیفت ها ،
۶ – برخورداری از رفتار خوب ورودی با چهره ی بشاش ،ضمن اینکه نیاز میهمان باید شناخته شود،
۷ – خونسردی و تحمل در زمان شلوغی و صحبت با میهمان مشکل دار،
۸ – برای مهمانانی که پر حرف هستند و وقفه در کار ایجاد ی کنند، دیگران باید کمک کنند،
۹ – بین مشتری دائم و غیر دائم تفاوت گذاشته شود. باید میهمان دائم را حفظ کرد،
۱۰ – انجام کارها تا آخرین دقایق و مراحل،
۱۱ – بیدار باش ها را باید ثبت کرد و در راس موعد مقرر انجام داد،
۱۲ – توجه به نقل و انتقال چمدان میهمان ،
۱۳ – کوشش جهت ایجاد روحیه ی مثبت برای مراجعه کنندگان ،
۱۴ – سیاست در دیدار و ملاقات میهمان میهمانان هتل ،
۱۵ – آشنایی با وضعیت ساختمان و اتاقها تخت خوابها و امکانات هتل ،
۱۶ – برخورد شایسته با میهمان و پرسش اصلی، آیا از اتاق خود راضی هستید؟ (۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد از رفتن میهمان به اتاق )
۱۷ – نامه یا فکس مربوط به میهمان، سریع به وی تحویل داده شود،
۱۸ – رسپشن علاقه مسافر را نسبت به خودش جلب کند،
۱۹ – چهره آراسته و مرتب پذیرشگر بسیار مهم و موثر است ،
۲۰ – رسپشن باید برخورد دوستانه و محترمانه با میهمان داشته باشد،
۲۱ – باید به سوالات میهمان پاسخ داد،
۲۲ – کارها و وظایف راس ساعت انجام شود،
۲۳ سعی کنید اسامی میهمانان را به خاطر بسپارید و با نام کوچک خطاب نکنید،
۲۴ – بین مسافران در ارائه ی خدمات ،تفاوتی نباید قائل شد.
۲۵- دربرابر میهمانان باید شنونده ی خوبی بود و به آنان اعتنا کرد،
۲۶ – پرهیز از خوردن غذاهای بودار،
۲۷ – زدن آرنج روی میز، دستها زیر چانه، کشیدن سیگار، جویدن آدامس ناپسند است و نشانه ی بی احترامی به میهمان می باشد،
۲۸ – علاقه ومهارت رسپشن باید به طور کامل نمود داشته باشد،
۲۹ – داشتن اطلاعات عمومی در مورد جمعیت, وسعت و مکان های خاص.
۳۰ – تسلط به زبان بیگانه .
۳۱ – عدم بحث و جدل با مسافر حتی اگر اشتباه کند و پرهیز از ملامت میهمان .
۳۲ – نظارت در کار پادوها، نظافت چی ها, وپرهیز, از سخن بیهوده با همکاران .