چگونه یک برنامه نویس واقعا خوب بشوم؟

همیشه این سوال در ذهن کسانی که به دنیای برنامه نویسی پا گذاشته اند بوده است . در ادامه این مقاله به شما چند متد و اصل را معرفی خواهیم کرد که بسیار کار ساز هستند ::

چگونه یک برنامه نویس واقعا خوب شوم؟

در ابتدا یک نقل قول از شخصی که دوستش با نا امیدی و سردرگمی روبرو بوده است می آورم و بعد درباره آن بحث خواهم کرد ::

A friend of mine was in the same case when we were in the year 2 in college, he said I can’t do coding, and I can’t think in code, I don’t know what to write. Now he is working at Google 🙂 so don’t lose hope.

یکی از دوستانم در همین مورد بود و در زمانی بود که سال دوم دانشگاه بودیم و او گفت که من نمیتوانم کد بزنم و نمیتوانم حتی فکر کنم درباره کد زدن و نمیدونم چی بنویسم , ولی الان او در گوگل استخدام شده و کار میکند . پس امیدت را از دست نده…

هیچوقت امیدتان را در هر حرفه ای که هستید از دست ندهید چراکه وقتی شما وضعیت روحی و ذهنی خوبی نداشته باشید قطعا در یادگیری و انگیزه شما نیز اثر خواهد گذاشت .

و در اول کار همین امید و انگیزه و اشتیاق است که میشود گفت نقش اصلی را بازی میکند و شما باید این سه کلید را برای بازکردن ۳ قفل در که به دنیای برنامه نویسی باز میشوند را داشته باشید .

تمرین تمرین تمرین

هر کاری برای حرفه ای شدن نیاز به تمرین و کار کردن دارد که شما نیز باید حتما و حتما برای برنامه نویس شدن تمرین زیادی بکنید , کد بنویسید و خطا بگرید و خطا هارا برطرف کنید و …. اما در این بین از یاد نبرید که اول کار باید از صفر و مسایل ابتدایی شروع کنید و بعد به مراحل بالاتر بروید .

به یاد داشته باشید که در ابتدا شما کد های ساده و برنامه های ساده مینویسید ولی به مرور زمان آنهارا بزرگتر کنید و با به چالش کشیدن خودتان بهتر شوید

با کسی که حرفه ای است دوست شوید

بنظرم یکی از بهترین کار هایی است که میتوانید انجام دهید , و دوست شدن با یک حرفه ای بغیر از تجربه های او و دانش بالایی که دارد در مشکلاتی که در برنامتان دارید نیز راهنماییتان میکند .

یک برنامه داشته باشید

همیشه نظم و مدیریت و برنامه داشتن بهترین چیز است , و برای آینده خودتان یک road map داشته باشید و تصمیم بگیرید که در آینده چه تکنولوژی و چه زبان هایی را خواهید آموخت و چه کار هایی خواهید کرد .

پس با یک برنامه ریزی مناسب و یک مسیر پیش بروید .

با خواندن دوست باشید

هر روز سعی کنید وبلاگ ها و کتاب هایی در فیلد کاری و یا زبان و تکنولوژی مورد نظرتان را مطالعه کنید و با خواندن و مطالعه دوست باشید و این را از یاد نبرید که حتما حتما زبان انگلیسیتان را خوب کنید تا بتوانید مقالات و کتاب های انگلیسی را بخوبی بخوانید .

با کمک کردن به دیگران بیشتر یاد میگیرید

همیشه با کمک کردن به دیگران بهتر و بهتر یاد میگرید و حتی وقتی چیزی را یاد میگیرید و بعد آن را به کسی یا شخصی یاد میدهید ۲ برابر یا حتی بیشتر خودتان یادگرفته اید , پس این به نوعی کمک به خودتان است و این اخلاق من و فقط من را کنار بگذارید و با دیگران هم سر سفره بنشینید .

کلام آخر

همیشه انگیزه داشته باشید و امیدتان را از دست ندهید و بدانید که اینها کلید اصلی برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس خوب است و همیشه به دیگران نیز کمک کنید و در کنار این ها نیز سعی کنید تمیز کد بزنید و با اصول و برنامه پیش بروید .

 

منبع

به بالای صفحه بردن