راهکارهایی برای افزایش فروش

فروش حرفه‌ای یعنی بتوانید در کسب و کارتان به سرعت شرایط خود را با رقبا تطبیق دهید، حرفه‌ای‌ها همیشه درتلاش برای بهبود مستمر و افزایش فروش هستند.
در این مطلب چند راهکار برای افزایش فروش و کاهش هزینه‌های مربوط به فروش ارائه می گردد.

۱ دید واقعی و با دقت به آینده داشته باشید
درک کامل از تفکر تجاری شما می‌تواند به افزایش فروش و شخصی سازی راهکار های افزایش فروش شما کمک کند. وقتی کارفرما یا صاحب مجموعه‌ای اطلاعات کافی نسبت به محصولات و خدمات خود نداشته باشد، این روند سبب از دست رفتن زمان و تخریب برند نزد مشتریان می‌شود.
پیش از اینکه فروش محصولی را آغاز کنید، زمینه‌های مربوط به بحث ارتباط با مشتریان را کاملا بررسی کنید، سوالاتی را که احتمال می‌دهید مشتریان در همه زمینه ها از شما بپرسند، بررسی کنید و بهترین پاسخ ها را با صداقت برای آنها مشخص کنید. راه های ارتباطی مانند: ایمیل، شماره تماس و … را نیز با وضوح تعیین کنید تا مخاطب دچار سردرگمی نشود. رعایت این مباحث که مربوط به آینده نگری کاری شما خواهد بود، به طور قطع به افزایش فروش شما کمک خواهد کرد.

۲ تلاش برای رسیدن به اهداف مشخص
اهداف کاری‌تان را مشخص کنید تا بتوانید روند های فروش را به نفع خود تمام کنید. این اهداف می‌تواند شامل: پیگیری های روزانه، پیشنهاد های ویژه، تخفیفات یا هر چیزی که فکر می‌کنید می‌تواند به افزایش فروش کمک کند، می‌شود. افزون بر این، روند نتایج را درج کنید تا بتوانید میزان پیشرفت را اندازه گیری کنید و متوجه شوید که با هر روشی به چه میزان از فروش می‌رسید، تمرکز و توجه به این موضوعات می‌تواند تسریع دستیابی به اهداف‌تان را میسر سازد.

۳ ارائه خدمات پس از فروش
خدمات پس از فروش، یکی از بهترین راهکار ها برای بالاتر بردن رقابت با دیگر هم‌صنفان شما به شمار می‌آید. بسیاری از گروه‌های فروش؛ مشتریان خود را به دلیل عدم پیگیری از دست می‌دهند. برای پیشگیری از این خسارت، بخشی را برای ارتباط با مشتریان ایجاد کنید تا در آنجا بتوانید تاریخ‌های آخرین ارتباط با مشتریان و مسایل مربوط به آنها را همیشه به صورت مداوم داشته باشید. با این روش می‌توانید کاملا به اوضاع مشتریان مسلط باشید.
در زمان پیگیری، آدرس مشتریان همراه نام‌شان، آدرس ایمیل یا شماره تلفن شان را ضبط کنید و در مکالمات بعدی هنگام صحبت با آنها، از این اطلاعات استفاده کنید، تا مشتریان احساس کنند که برای شما ارزشمند هستند.

مقاله مرتبط: ۹ جمله جادویی برای جذب مشتری

۴ نیازهای مشتریان را جدی بگیرید
اگر محصولی نتواند نیاز مشتری را برآورده کند، یعنی ممکن است به طور کل به خوبی فروش نرود. شاید شما نتوانسته باشید هنگام خرید، اطلاعات صحیح را به مشتری منتقل کنید یا او به درک درستی از مفاهیم مربوط به ویژگی‌های محصول شما نرسیده باشد. به هر حال، داشتن بخشی برای خدمات پس از فروش، می‌تواند تا حد زیادی راهنمای مشتریان باشد؛ مشتریان پول و وقت خود را صرف خرید کرده‌اند پس طبیعی است که کمترین توقع آنها، رفع نیازشان باشد. تلاش کنید که در بخش خدمات پس از فروش، با آرامش به پرسش‌ها و مشکلات مشتریان پاسخ بدهید.

\"Success-on-sale\"

۵ جایی برای طرح سوالات و رویکردها برای افزایش فروش داشته باشید
با نزدیک شدن به مشتریان می‌توانید سوالات متداول، مرتبط و جالب آنها را پیدا کنید و در جایی همه این‌ها را عنوان کنید. این پرسش‌ها می‌توانند شامل محصولات و خدماتی باشند که بیشتر مشتریان درباره آنها پرسش دارند. افزون بر این، رضایت مشتریان از پاسخگویی به سوالات، سبب جلب اعتماد بیشتر می‌شود و البته موجب می‌شود تا پرسش‌های بیشتری کنند و در خصوص ویژگی ‌ها و مزایای محصول یا خدمات نیز بپرسند. پس اگر بتوانید هوشمندانه به این پرسش‌ها، پاسخ دهید می‌توانید گام بزرگی را در جذب بیشتر مشتریان و افزایش فروش داشته باشید.

۶ مسئولیت پذیری را فراموش نکنید
یک تیم فروش پرقدرت، افرادی دارد که همه به دنبال یک هدف مشترک هستند. مدیران باید حفظ آرامش، از فروش قدرتمند حمایت کنند و اخلاق کاری را در روابط با کارکنان حفظ کنند. درست است که انتقاد از اعضای گروه می‌تواند راه را برای دستیابی به هدف هموارتر کند، اما این مهم است که در شرایط خوب از آنها تقدیر کنید و موفقیت آنها را نادیده نگیرید. در تیم فروش باید تنش‌ها و نگرانی‌ها کنترل شود تا به دیگران منتقل نشود.

۷ بیشترین استفاده از زمان برای بهترین کارآیی
مردم برای مسایل مختلف، زمان خود را مدیریت می‌کنند و با روش‌های مختلف برای دیگران کار می‌کنند. بعضی‌ها برای برنامه‌ریزی زمانی از راه‌ های سنتی استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از برنامه‌ها و نرم افزار های زمانبندی استفاده می‌کنند. در فروش، مدیریت زمان بسیار مهم است و تمرکز بر آن می‌تواند موجب موفقیت شود. پیگیری‌ها، جلسات، بررسی موقعیت ‌های جغرافیایی و بررسی مکان‌ های فروش و نمایندگی‌ ها، بخش عظیمی از روز را به خود اختصاص می‌دهند و ممکن است این روند به فراموش کردن یکی یا دو تا از وظایف بیانجامد. به همین خاطر، مدیریت زمان سبب بهترین استفاده از زمان می‌شود و جلوی هرج و مرج را می‌گیرد.

۸ روند افزایش فروش را هوشمندانه کنترل کنید
اندازه گیری عملکرد فروش می‌تواند به شما کمک کند تا ارزش کارگروه فروش را محاسبه کنید. خیلی از شرکت ها، نموداری را برای این موضوع تهیه می‌کنند که در آن روند پیشرفت هر فروشند به دقت ثبت می‌شود. با این روش، میزان فعالیت دقیق یک تیم فروش مشخص می‌شود. شما باید بتوانید همه عوامل مربوط به یک فروشنده را بررسی کنید تا گرفتار قضاوت‌های ناعادلانه نشوید، ممکن است یکی از فروشندگان شما همه مسایل مربوط به افزایش فروش را رعایت کند اما نتیجه فروشش خوب نباشد و عواملی مانند مکان فروشگاه یا غیره در این امر دخیل باشند؛ پس دقت داشته باشید که کنترل و بازرسی هوشمندانه داشته باشید.

۹ ایجاد موقعیتی برای مکالمه واقعی با مشتریان؛ در صورت امکان
درست است که برقراری ارتباط از طریق ایمیل یا پیام صوتی می‌تواند اطلاعات خوبی را درباره محصولات یا خدمات به مشتریان ارائه دهد و آنها نیز متقاعد شوند، اما بیشتر مشتریان ترجیح می‌دهند تا بتوانند با شما ارتباط مستقیم داشته باشند و سوالات خود را از شما بپرسند، پاسخ‌های شما را بشنوند و بعد برای خرید تصمیم بگیرند. صحبت کردن به طور مستقیم می‌تواند سبب شود تا فروشندگان نیز بتوانند نیازهای مشتریان را تشخیص دهند و راهکار های بهتری را برای رفع نیاز های آنها پیدا کنند.

۱۰ اگر مشتری با شما مخالفت کرد، آرامش خود را حفظ کنید
طبیعی است که فروشندگان با مشتریانی مواجه شوند که خدمات یا محصولات را نقد کنند یا حتی ممکن است با لحن بد با فروشنده صحبت کنند، این شرایط فرصتی برای برقراری ارتباط است نه جدال با مشتری. هر قدر مشتری عصبانی و خشمگین بود، شما عصبانی نشوید و سعی کنید به جای قطع ارتباط، با آرامش با او صحبت کنید تا متوجه شوید دلیل اصلی این عصبانیت چیست. از مکالمات این چنینی، می‌توانید به عنوان فرصتی برای تماس مجدد در روز های آتی با مشتری، استفاده کنید. از طرف دیگر، حفظ آرامش می‌تواند سبب جلب اعتماد مشتری به شما باشد و در نهایت منجر به افزایش فروش شود.

\"\"

۱۱ هنر گوش کردن
برای جلب اعتماد و توجه مشتری، به صحبت‌های او گوش دهید و میان حرف‌های او صحبت نکنید. شما باید بتوانید روی نکات و نگرانی ‌های مشتری، تمرکز کنید. در بهترین حالت، می‌توانید با سوالاتی نیازهای مشتری را بهتر درک کنید و حتی با آوردن یک دلیل شخصی، به مفید بودن محصول یا سرویس برسید.

 

منبع فردای بهتر

به بالای صفحه بردن