نكات ضرورى در پذيرش هتل

در هتلداری اولین نکته مهمان نوازی است که بر عهده کارمندان قسمت پذیرش هتل می باشد چرا که رسپشنیست ها یا کارمندان پذیرش اولین نقاط تماس مهمانان با مجموعه هتل هستند.

نوع رفتارشان بسیار مهم است ومی توانند در بالا بردن جایگاه هتل در ذهن مهمانان بسیار تاثیرگذار باشند.بدین منظور به نکاتی در مورد متصدی پذیرش می پردازیم.

نکته اول پذیرش هتل

متصدی پذیرش هتل باید در همه حال رفتاری مودبانه و صمیمی، آرامش و صبر داشته باشد (حتی در شرایط بحرانی). باید از روابط عمومی خوبی برخوردار بوده و تاحدی با روانشناسی افراد، لهجه ها و فرهنگ های مختلف آشنایی داشته باشد.

نکته دوم پذیرش هتل

 بسیار مهم است که حس خاص بودن و متفاوت بودن مهمانان هتل ارضا شود. به همین منظور مهمان نباید با یک کارمند  ساندویچ به دست یا سیگار به دست مواجه شود .چراکه نشان از عدم توجه به مهمان است.

نکته سوم 

یکی دیگر از کارهای مهم متصدی پذیرش هتل، اطلاع رسانی درست به میهمانان می باشد. او باید به کلیه منابع اطلاعاتی شهر خود دسترسی داشته و تا حد زیادی نیز خودش آنها را بداند. پذیرش گر هتل باید بتواند هر نوع اطلاعاتی را که میهمان هتل می خواهد، در اختیارش قرار دهد.

نکته چهارم 

کارمندان پذیرش هتل باید با نحوه بررسی درستی و اعتبار انواع کارت های شناسایی اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه و…میهمانان آشنا باشد. همچنین باید انواع روش های رزرواسیون را شناخته و مراحل مختلف هر کدام را در هنگام نیاز به خوبی انجام دهند.

هتلداری، انبارداری، حسابداری، اماکن

 

نرم افزار هتلداری، نرم افزار انبارداری، نرم افزار حسابداری

نکته پنجم

کارمندان پذیرش هتل  که در شیفت شب کار می کنند نباید در شیفت خود بخوابند.  مسافرانی که در نیمه شب وارد هتل می شوند نباید با یک کارمند خواب پشت میز رسپشن رو به رو شوند .

نکته ششم

پوشش و فرم کارمندان رسپشن بسیار مهم است و مهمان نباید آن ها را بدون پوشش تعریف شده ار سمت هتل ببیند. عدم استفاده از پوشش مناسب نشان از بی احترامی است.

 نکته هفتم

کارمندان پذیرش هتل:

”  نباید در حین ارائه خدمت به مسافران در حال حرف زدن و شوخی کردن با همکاران خود باشند بلکه باید تمام توجهشان به مسافران و مهمانان هتل باشد  “.

و همچنین :

١– بيدار باش ها را بايد ثبت كرد و در راس موعد مقرر انجام داد،

٢– توجه به نقل و انتقال چمدان ميهمان ،

٣– كوشش جهت ايجاد روحيه ي مثبت براي مراجعه كنندگان ،

٤– سياست در ديدار و ملاقات ميهمان ميهمانان هتل ،

٥– آشنايي با وضعيت ساختمان و اتاقها تختخوا بها و امكانات هتل ،

٦– برخورد شايسته با ميهمان و پرسش اصلي، آيا از اتاق خود راضي هستيد؟ (15 تا 20 دقيقه بعد از رفتن ميهمان به اتاق )

هتلداری، انبارداری، حسابداری، اماکن

به بالای صفحه بردن