جزیره کیش مقصد گردشگری 5 ستاره

از تبدیل کیش به مقصد گردشگری 5 ستاره و راه‌اندازی مدرسه عالی و بین‌المللی هتلداری در این جزیره گرفته تا افزایش 10 تا 12 درصدی ورود مسافر و گردشگر به کیش، تنها بخشی از خبرهایی بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست فصلی مدیران تشکل‌های هتلداری استان‌های کشور اعلام کرد.

\"\"

 

در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بازار سفر کیش نشست فصلی مدیران تشکل‌های هتلداری استان‌های سراسر کشور نیز برگزار شد. در این مراسم دکتر محمدابراهیم انصاری لاری با تأکید بر اینکه جزیره کیش مي‌تواند به قطب و مقصد گردشگری 5 ستاره تبدیل شود، گفت: شرایط این جزیره بسیار خاص است و برنامه ما برای کیش تبدیل آن به مقصد گردشگری 5 ستاره است.

وی افزود: به‌رغم کاهش 35 درصدی ورود گردشگران و تعطیلی برخی از واحدهای تجاری در برخی از شهرها، در جزیره کیش شاهد رشد 10 تا 12 درصدی ورود مسافر و گردشگر بودیم. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراهی و همکاری بخش‌های اقتصادی و جامعه هتلداران در این جزیره اشاره کرد و گفت: این رشد نشان از تدابیر اتخاذشده و برنامه‌ریزی‌های مناسب و مدون بوده است.

به گفته وی، مشخص‌شدن نقش کیش در گردشگری کشور از این نظر اهمیت دارد که بخشی از گردشگران ایرانی را که به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس سفر مي‌کنند، به این جزیره زیبا جذب کنیم. انصاری لاری بیان کرد: در نظر است تا جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری موجود در جزیره، نقطه رقابت با مقاصد منتخب گردشگران ایرانی در حوزه خلیج‌فارس باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حدود دوهزار هتل فعال در کشور وجود دارد که هفت درصد از ظرفیت این هتل‌ها در کیش است، اظهار کرد: از بین 53 هتل 5 ستاره در کشور 11 هتل در جزیره کیش فعال است که آمار 20 درصدی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از راه‌اندازی مدرسه عالی هتلداری در بعد بین‌الملل در این جزیره خبر داد و گفت: جزیره کیش مي‌تواند به مرکز آموزش عالی هتلداری، پذیرایی و خدمات حوزه گردشگری تبدیل شود و به دلیل وجود زیرساخت‌ها و سهولت تردد برای اساتید بین‌المللی به این جزیره (بدون رواديد) این مدرسه مي‌تواند در کیش راه‌اندازی شود.

به بالای صفحه بردن