گردهمایی مدیران 2 هزار هتل کشور در مهرماه

جمشید حمزه‌زاده در نشست فصلی مدیران تشکل‌های هتلداری استان‌های کشور گفت: این همایش با حضور مدیران بیش از دوهزار هتل و هتل‌آپارتمان سراسر کشور در چهارم مهر ماه سال جاری برگزار مي‌شود که علاوه‌بر برپایی کارگاه‌های آموزشی، پنل‌های تخصصی و توانمندی‌های هتلداری ایران معرفی و همچنین حل مشکلات فعالان این حوزه در دستور کار قرار مي‌گیرد.

وی افزود: یکی از ارکان مهم توسعه صنعت گردشگری، ارتقای سطح کیفی و کمي ‌خدمات هتلداری است و برای گذر از شرایط رکود در گردشگری باید بسته‌های حمایتی تعریف شود. رئیس جامعه هتلداران کشور ادامه داد: معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای و همچنين ارائه تسهیلات و وام‌های کم‌بهره به سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه هتلداری و گردشگری مي‌تواند جزء بسته‌های حمایتی باشد.

حمزه‌زاده بر لزوم تعریف بازارهای جدید گردشگری برای رونق‌بخشیدن به این صنعت تأكيد كرد و گفت: امسال شاهد کاهش ضریب اشغال هتل‌ها در سراسر کشور بودیم که حل این مشکل با همکاری همه ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با صنعت گردشگری امکان‌پذیر است. وی در ادامه به ایجاد خانه‌مسافرها و اقامتگاه‌های اداری و مهمان‌سراهای دولتی اشاره کرد و افزود: متأسفانه فعالیت این نوع واحدهای اقامتی بر کاهش ضریب اشغال هتل‌ها افزوده است، به‌طوری که افزایش هزینه هتل‌ها در کنار کاهش ضریب اشغال و درآمد و سودآوری سبب شده که برخی از هتل‌ها از روی ناچاری نیروهایشان را تعدیل کنند. رئیس جامعه هتلداران کشور به برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان مجلس و رئيس سازمان میراث‌فرهنگی برای حل این مشکل اشاره کرد و گفت: تهیه بسته‌های حمایتی برای هتلداران از مصوبات این جلسات بوده است.

 

در ادامه این نشست، یاسر ‌هاشمي ‌رفسنجانی بنیان‌گذار همراه‌سرا با معرفی مؤسسه خیریه رها، از همکاری این مؤسسه با جامعه هتلداران برای راه‌اندازی سامانه اینترنتی و همچنین همراه‌سرا خبر داد و بیان کرد: ارائه خدمات اقامتی رایگان یا با تخفیف مناسب به بیماران صعب‌العلاج مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی تهران از جمله اهداف راه‌اندازی این همراه‌سراهاست. وی افزود: تفاهم‌نامه همکاری این مؤسسه با جامعه هتلداران در 17 شهریور امضا خواهد شد و این سامانه فعالیت خود را به‌صورت رسمي ‌آغاز خواهد كرد.

ياسر هاشمي ‌رفسنجانی گفت: مشکلات اقامتی همراهان بیماران در شهرهای بزرگ یکی از معضلات اجتماعی است که روند درمان را برای بیماران کند و گاهی هم غیرممکن مي‌کند. وی اظهار کرد: در حال حاضر 132 مرکز درمانی در تهران شناسایی شده و مراکز اقامتی نزدیک به آنها نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که امیدواریم طی یک تا سه ماه آينده این اقامتگاه‌ها در دیگر شهرهای کشور نیز ایجاد شود.

وي با بیان اینکه در مرحله اول بیشترین بار و هزینه این طرح به دوش جامعه هتلداران است، افزود: در نظر داریم خیرین را در این طرح مشارکت دهیم تا به‌تدریج فشار کار از روی دوش جامعه هتلداران کاسته شود.

منبع: tnews

به بالای صفحه بردن