همان‌طور که می دانید، آموزش‌های دانشگاهی پاسخگوی نیاز بازار کار نیستند. فردی که در دانشگاه آموزش‌دیده است، باوجود آشنایی و مهارت در فنون حسابداری، به دلیل عدم تجربه عملی، قادر به رفع‌ورجوع امور حسابداری یک شرکت نیست. دوره‌های آموزش حسابداری که در آموزشگاه‌ها و مراکز خصوصی تدریس می‌شوند، به دلیل شیوه ویژه تدریس که بیشتر مبتنی بر نیازهای بازار کار است، تکمیل‌کننده مهارت‌های یک حسابدار دانشگاهی بوده و فرد را آماده فعالیت در شرکت‌ها می‌کنند.

امروزه علم اقتصاد و مسائل اقتصادی سریعا در حال تغییر و تحول هستند‌ و به خاطر رابطه ای که بین علم اقتصاد و حسابداری وجود دارد، حسابداری نیز با مسائل جدیدی روبه رو شده است. همانند دیگر شغل ها حسابداری نیز دارای قواعد و شیوه هایی در برخورد با این تحولات است که به این قواعد استاندارد های حسابداری گفته می شود. 

استانداردهای حسابداری مجموعه‌ای از اصول و رویه‌هایی است که حسابدارها باید طبق آن عمل کنند.

در واقع توسط این قوانین و مقررات قلمرو فعالیت حسابداران مشخص می شود‌ و با ارائه شیوه های مشترک و اصول مناسب به حسابداران کمک می کند تا مسائل جدید دنیای حسابداری را حل کنند.

همچنین این استانداردها تمامی جنبه های مالی یک واحد تجاری را مورد بررسی قرار می ‌دهند و راه حل هایی با کیفیت و بازده بالا برای حل مشکلات ارائه می کنند.

این اصول برای یکپارچه سازی گزارش‌ های مالی ضروری است و فقط گزارش‌هایی قابل قبول هستند که استانداردهای حسابداری را رعایت کرده باشند.

فلذا اگر حسابدار هستید باید این اصول را بدانید و حتما آن را رعایت کنید.

Icon

مشارکتها 551.88 KB 6 downloads

...
Icon

مالیات بر درآمد 592.52 KB 6 downloads

...
Icon

گزارش‌ عملکرد مالی 276.27 KB 6 downloads

...
Icon

فعالیتهای کشاورزی 412.63 KB 5 downloads

...
Icon

صورت جریانهای نقدی 406.41 KB 6 downloads

...
Icon

سود هر سهم 395.01 KB 5 downloads

...
Icon

درآمد عملیاتی 316.67 KB 6 downloads

...
Icon

داراییهای نامشهود 558.65 KB 6 downloads

...
Icon

حسابداری اجاره‌ها 377.96 KB 7 downloads

...
Icon

ترکیبهای تجاری 439.13 KB 5 downloads

...
Icon

ارائه صورتهای مالی 560.58 KB 8 downloads

...
به بالای صفحه بردن