پیام مدیر عامل

با سلام و عرض ادب

ضمن عذر خواهي از شما مخاطب عزیز به دليل طولاني بودن توضیحات، خواهشمند است اين مطلب را با دقت مطالعه فرماييد. یقینا پس از اندکی تامل، مطالب اين بخش باعث تجديد نظر و يا حتي كنجكاوي شما در رابطه با نرم افزار هتلداري خواهد شد.

امروزه همه هتل هاي كشور از نرم افزار هاي هتلداري موجود استفاده مي كنند و چون سالهاست از يك نرم افزار خاص استفاده کرده اند به کار با این گونه نرم افزار ها عادت كرده اند. معمولا راه كاري هم براي كم و كاستي ها و مشكلات نرم افزار پيدا كرده اند.

و چون براي استفاده از نرم افزار، زمان و ریال هزينه كرده اند، حاضر نيستند به مشكلات و ضعف هاي موجود فكر كنند یا در صدد رفع آنها بکوشند.

وقتي با اين مديران صحبت مي كنيد متوجه می شوید، با وجود همه مشكلات، اعلام رضايت نسبي مي نمایند. چرا که حاضر نيستند مجددا هزينه كنند، كار با يك نرم افزار جديد را ياد بگيرند و در خود تغيير ايجاد نمايند.

اما نكته قابل توجه اين است كه اين نرم افزار ها تا چه حد توانسته اند نيازمندی های هتلداران را برآورده نمايند و به مديران هتل در جهت كنترل و مديريت هزينه ها، راه كارهاي جلوگيري از هزينه هاي اضافه و … كمك كنند.

واقعيت اين است كه اگر شما خوش بینانه به اين نرم افزار ها نیم نگاهي بيندازيد به راحتي متوجه مي شويد كه اين نرم افزار ها، تنها به بايگاني برخی از اطلاعات ميهمانان، نگهداري حساب بدهكاران و بستانكاران و موجودي انبار بسنده کرده اند و کمترین كمكي به مديران در جهت برنامه ريزي براي كنترل هزينه ها نكرده اند و همه اموری که در اين راستا در هتل صورت گرفته است، معمولا با مشقت فراوان و توسط حسابداران هتل ها انجام شده است، که عمدتا به صورت دستي و با ضريب خطا همراه بوده است.

به راستي علت چيست؟

مهمترين دليل این است كه اکثر نرم افزار هاي هتلداری كه تاكنون در كشور توليد شده اند نرم افزار هاي جزيره اي هستد كه توسط پل هاي ارتباطي نرم افزاري به يكديگر متصل (لينك) گشته اند و در نهايت نرم افزاری شبه يك پارچه را تشكيل داده اند.

بدين معنا كه در حال حاضر تمامی شركت هاي توليد كننده نرم افزار، داراي يك نرم افزار هتل، يك نرم افزار حسابداري، يك نرم افزار انبارداري و … مي باشند كه اين نرم افزار ها را به يكديگر متصل (لينك) نموده اند و به عنوان يك سيستم يكپارچه ارائه مي نمایند. به دلیل برقراری این اتصالات، شما به هيچ وجه متوجه اين عدم يكپارچگی نمي شويد. اما با مطالعه ادامه این مطلب مي توانيد این تفاوت را بهتر درك نماييد.

دست کم بيش از يكصد تفاوت ساختاري و عملكردي بين نرم افزار هتلداري طلوع با ساير نرم افزارهاي موجود در بازار وجود دارد كه به عنوان نمونه به برخي از آنها اشاره مي گردد.

یکی از مشكلات بسيار شايع اين نرم افزار ها ها مغايرت بين مانده حساب ميهمانان مقيم در سيستم هتل با سيستم حسابداري مي باشد كه حتي در برخی از هتل ها اين اختلاف به چند صد ميليون می رسد. و علی رقم تماس از سوي هتل با شركت مربوطه ، دلیل این اختلاف مشخص نشده است .

موضوع بعدی مغايرت موجودي ريالي انبار با موجودي ريالي حسابداري است كه هميشه از بزرگترين و بحث برانگيزترین مشكلات بين مديران هتل ها با واحد حسابداري و انبار بوده است. و معمولا لاینحل باقی مانده و در نهايت حسابداران به ناچار با يك سند اصلاحيه مشکل را فیصله داده اند.

كاست كنترل نيز كه بحثي ناگفتني دارد. بزرگترين هتل هاي ايران نيز نتوانسته اند اين موضوع را به درستي تحت كنترل خود در آورده و آن را به طور كامل حل نمايند. با يك بررسي ساده متوجه مي شويد كه هتل های مدعی انجام این کار هم، كاملا دستي اين مهم را انجام مي دهند. معمولا با گزارش از سيستم در يك فايل اكسل و با کمک فرمول هاي محاسباتی، يك كاست نه چندان دقيق را تهیه مي كنند كه عمدتا اطلاعات، قدیمی و حداکثر مربوط به يك هفته قبل می باشد.

قيمت تمام شده غذا ها و اتاق ها و بصورت کلی كالا و خدماتي كه در هتل ارائه مي شود، از موضوعاتي است كه مي توان با اطمینان گفت: به دليل ضعف نرم افزارهاي موجود در هيچ هتلي به درستي پياده سازي نشده است.

ضعف ها و مشكلات سيستم رزرواسيون، عدم تفكيك وجوه نقد و بانك، مشكلات و كاستي هاي سيستم حقوق و دستمزد، ايرادات موجود در انبار و دهها موضوع ديگر از ضعف هاي سيستم هاي جزيره اي مي باشند.

نرم افزار طلوع تنها نرم افزار هتلداري كشور است كه ذاتا يك سيستم يكپارچه است. يعني هيچ جزيره يا پل ارتباطي بين قسمت ها وجود ندارد، بلكه ارتباط بين قسمت ها ذاتي و از بدو طراحي سيستم است.

شركت طلوع توانسته است به پشتوانه دانش فنی و روش های ابتكاری و خاص يك سيستم صد در صد يك پارچه (نرم افزار هتلداري طلوع ) توليد نمايد و كليه مشكلات فوق الذکر و دهها مورد ديگر از اين دست، كه در نرم افزار های ديگر موجود می باشد، را بر طرف نماید و به طور كامل پياده سازي نماید. حتي مواردی كه در نرم افزار های ديگر به علت عدم یکپارچگی قابل انجام نيستند، از جمله: كاست كنترل لحظه اي، سود و زيان واقعي و روزانه، مراكز درآمدي و … که به دليل طولاني شدن این مطلب، از تشريح مكانيزم و عملكرد آنها خودداري مي شود.

در پايان با افتخار اعلام می داریم که نرم افزار هتلداري طلوع را براي مديريت درآمدها و هزينه هاي هتل و با نگرشي نو به موضوع هزينه ها، طراحي كرده ايم. زیرا معتقديم با اتکا به مديريت صحيح منابع موجود، ضمن ارائه بهترين خدمات به ميهمانان، كمترين ميزان هزينه و جلب حد اکثری رضايت مشتري، بيشترين سود را داشت.

با تشکر

مدیر عامل

به بالای صفحه بردن