تحصیل در کجا ؟

تحصیل در مدارس هر سه کشور انگلستان، سوئیس و کانادا بسیار پرطرفدار و مورد توجه افراد بسیاری از سراسر دنیا است. هر سه کشور دارای شرایط بسیار مناسب و مطلوبی برای زندگی در نوع خود هستند. اما، باز هم تفاوت‌های میان این کشورها وجود دارد. ما در این مقاله به بررسی تحصیل در مدارس هر سه کشور خواهیم پرداخت. همواره به این نکته توجه کنید که معیارهای هر فرد علاقه‌مند به مهاجرت می‌تواند با فردی دیگر متفاوت باشد و در نهایت این شما هستید که باید بهترین تصمیم را بگیرید.

مقایسه قوانین و نظام آموزشی کشورهای کانادا، انگلستان و سوئیس

تحصیل درمدارس کانادا برای کانادایی‌ها بسیار مهم است و استانداردهای تحصیل در سراسر کشور بسیار بالا است. نظام آموزشی کانادا به‌صورت استانی اداره می‌شود و برخی از استان‌ها دارای قوانین آموزشی منحصر به فرد خود هستند و از قوانین دولتی موجود در کشور کانادا پیروی نمی‌کنند. با این وجود، با توجه به این که قوانین آموزشی این استان‌ها نیز از استانداردهای دولت پیروی نمی‌کنند، یک‌پارچگی نظام آموزشی در کانادا از‌بین نرفته است. مقاطع تحصیلی در کشور کانادا شامل: پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است. پس از پایان مدارس، دانش‌آموزان می‌توانند در کالج‌ها و یا دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدام جهت تحصیل در مدارس و دبیرستان های کانادا، انگلیس و سوئیس می توانید به وب سایت بلو اسکای به آدرس Blueskystudy.org  مراجعه فرمایید.

دانش‌ آموزان در کشور انگلستان، قبل از ورود به دانشگاه یا کالج، به مدت ۱۲ سال در مدارس تحصیل می‌کنند. مقاطع تحصیلی در انگلستان، به ۵ دوره تقسیم می‌شوند.  این ۵ دوره شامل پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه، آموزش عالی قبل از دانشگاه (FE) و آموزش عالی دانشگاهی (HE) است. برای ورود به  دانشگاههای انگلستان و تحصیل در مقطع لیسانس این کشور، دانش‌آموزان باید دوره A Level را برای ورود به رشته پزشکی  یا دوره فاندیشن را برای تحصیل در رشته‌های به جز پزشکی در انگلستان که معادل دو سال آخر دبیرستان است، بگذرانند. درغیراین‌صورت، باید دوره ۱ ساله در کالج را بگذرانند.

به طور کلی تحصیل در سوئیس از سن ۴ تا ۵ سالگی شروع می‌شود. آموزش اجباری ۹ تا ۱۱ سال طول می‌کشد و بازه سنی تحصیل اجباری از ۴ سال تا ۱۵ سال است. مدارس سوئیس از سطح بسیار بالایی در جهان برخوردارند و یادگیری 2 یا 3 زبان در مدارس سوئیس اجباری است. مدارس سوئیس (https://blueskystudy.org/switchzland-courses/high-school-in-swiss/) به ۴ نوع مدرسه تقسیم می‌شوند: محلی، مدارس بین‌المللی، مدارس دو زبانه و مدارس خصوصی  تقسیم می شوند. طول تحصیل در مقطع دبیرستان در سوئیس 4.5 تا 6.5 سال است و به دو گروه  Gymnasium (دبیرستان) و Berufslehre (کارآموزی یا هنرستان) تقسیم بندی می شود.

نرم افزار هتلداری طلوع

بهترین مدارس انگلستان

  •       وست ‌مینستر (Westminster School)
  •       کویین اثل بورگاس (Queen Ethelburga’s college)
  •       کالج اَبی کمبریج (Abbey college Cambridge)
  •       کالج دی‌ال‌دی (DLD College)
  •       کالج کتس ((Cats College
  •       کالج کینگز (King’s College London)

بهترین مدارس سوئیس

  •       مدرسه آمریکایی لیزین (Leysin American School)
  •       مدرسه بین‌المللی ادن (Eden School)
  •       کالج لمان (Collège du Léman)
  •       مدرسه بین المللی ژنو (International School of Geneva)
  •       مدرسه بین‌المللی برن (International School of Bern)
  •       مدرسه بین‌المللی سوئیس (Swiss International School)
  •       مدرسه رجنت (Regent School)

بهترین مدارس کانادا

  •       مدرسه فرانسوی تورنتو (TFS)
  •       رویال کرون (Royal Crown)
  •       کالج بیشاپ (Bishop’s College School)
  •       آکادمی ویلیام (William Academy)
  •       مدرسه یو ام سی (UMC School)
  •       کالج برنتوود (Brentwood College School)

بررسی هزینه‌های تحصیل در مدارس انگلستان، کانادا و سوئیس

دانش‌آموزان بین المللی برای تحصیل در مدارس دولتی انگلستان با توجه به محلی که مدرسه مورد نظر آنها در آنجا قرار گرفته است سالانه حدودا ۱۲ تا ۲۰ هزار پوند باید به عنوان شهریه پرداخت کنند. اما میزان شهریه برای تحصیل در مدارس خصوصی انگلستان بسته به شرایط مدرسه و محل آن متفاوت است ولی به طور کلی شهریه تحصیل در مدارس خصوصی انگلستان بین ۲۵ تا ۴۷ هزار پوند متغیر است که این هزینه شامل برخی از خدمات مانند خوابگاه، بیمه، فعالیت‌های ورزشی و… می‌شود.

نرم افزار هتلداری طلوع

در مقایسه با بسیاری از کشورها از جمله سوئیس و انگلستان، هزینه تحصیل در مدارس کانادا بسیار مقرون به صرفه‌تر است، شما برای تحصیل در مدارس کانادا (https://blueskystudy.org/canada-courses/highschool-in-canada/) بین ۱۵ هزار دلار تا ۴۰ هزار دلار کانادا باید بپردازید.

تحصیل در سوئیس در مدارس برای دانش‌آموزان بین المللی معمولا به صورت خصوصی است و هزینه‌ای در حدود 58000 یورو برای دانش آموز بین‌المللی خواهد بود. هزینه تحصیل در سوئیس به نسبت دو کشور کانادا و انگلیس بسیار بیشتر خواهد بود.

بورسیه تحصیلی برای تحصیل در مدارس انگلستان، کانادا و سوئیس

احتمالا اگر به فکر تحصیل فرزند زیر 18 سال خود هستید هزینه تحصیل آنها برای شما مهم خواهد بود و این سوال برای شما پیش می‌آید که بورسیه تحصیلی برای دانش‌آموزانی که متقاضی تحصیل در مدارس بین‌المللی هستند و سن آنها زیر 18 سال است وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به سوال شما باید بگوییم بله، بورسیه تحصیلی برای آنها وجود دارد اما گرفتن آن نسبت به مقاطع تحصیلی بالاتر مانند لیسانس، فوق لیسانس و دکتری بسیار سخت‌تر خواهد بود. برای گرفتن بورسیه تحصیلی ویژه مدارس بین المللی در کشورهای سوئیس، کانادا و انگلستان دانش آموزان باید ویژگی‌های منحصر به فرد و قابل قبول در زمینه‌های علمی، هنری و یا ورزشی باشند. اما در هر سه کشور ذکر شده دریافت بورسیه تحصیلی به طوریکه تمام هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان را پوشش دهد امری نادر است اما ممکن است بورسیه‌های تحصیلی متفاوتی که بخشی از هزینه‌های تحصیل آنها را پوشش دهد، وجود داشته باشد. به طور مثال شرکت بلو اسکای (BlueSky) می‌تواند بورسیه‌های تحصیلی متنوعی از ۱۰ تا ۷۰ درصد برای تحصیل در مدارس برای فرزندان شما بگیرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تعداد این بورسیه‌ها محدود و بسیار رقابتی است و بورسیه معمولا به افراد بالای 13 سال تعلق می گیرد.

پس از درخواست اخذ بورسیه تحصیلی برای تحصیل در مدارس انگلستان، کانادا و سوئیس، معمولا مدارس آزمون‌های آنلاین و مصاحبه‌ای را برگزار می‌کنند که در این آزمون‌ها سطح زبان دانش آموز، دانش و هوش وی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بورسیه های تحصیلی مدارس با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت شامل میزان بورسیه، مهلت مقرر آنها برای بررسی درخواست بورسیه که توسط شما ارسال می‌شود و ظرفیت آنها است. معمولا برای درخواست بورسیه باید به این نکته توجه کرد که ممکن است ظرفیت آنها تمام شود. معمولا تا زمانی که شرایط دانش آموز به دقت توسط مدرسه بررسی شود نمی‌توان به طور قطعی گفت که یک دانش آموز چه میزان بورسیه دریافت می‌کند. شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود برای دریافت بورسیه تحصیلی مدارس انگلستان، کانادا و سوئیس با مشاوران ما در بلو اسکای مشورت کنید.

جمع بندی

با توجه به اینکه این روزها تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئیس، کانادا و انگلستان طرفداران بسیاری دارد، در این مقاله تلاش کردیم به طور مختصر به مقایسه تحصیل در مدارس انگلستان، کانادا و سوئیس بپردازیم. همانطور که در مقاله بیان شد هر سه کشور شرایط بسیار مناسبی برای زندگی و تحصیل فرزندان شما خواهند داشت و در نهایت شما با توجه به ویژگی‌های فرزندتان و سطح انتظارات خودتان باید بهترین تصمیم را بگیرید. در صورتی که نیاز به مشاوره و پاسخ به سوالات احتمالاتی خود پس از خواندن این مقاله داشتید می‌توانید با مشاوران مجرب یکی از شرکت‌های اعزام دانشجو در ارتباط باشید تا آنها به طور دقیق شرایط شما را بررسی کنند و به شما برای دریافت پذیرش و بورسیه تحصیلی کمک کنند.

نرم افزار هتلداری طلوع

به بالای صفحه بردن